zondag, juli 23, 2006

نماد دموکراسی امریکا


امريكا هيچگاه نميتواند نما د دموكراسي براي كشورهاي ديگر باشد. پول و افراطيزم مذهبي برنده اصلي انتخابات امريكا بود. كشوريكه بخاطر منافع اقتصادي‌اش هميشه در تلاش است تا زيادتر از يك ميليارد مسلمان را در فقر، جنگ و بدبختي نگهدارد و به عوض از 8 ميليون يهودي حمايت كند، هيچگاهي نميتواند خودش را نمونه دموكراسي در جهان بداند

امام علی (ع) ميفرمايند



بنده ديگران مباش ، که خداوند تو را آزاد آفريده است

افغانستان 'در آستانه سقوط به سوی هرج و مرج


روزنامه گاردين چاپ لندن در شماره روز شنبه خود مقاله ای منتشر کرده است زير عنوان 'افغانستان در آستانه سقوط به سوی هرج و مرج قرار دارد'.
گاردين در اين مقاله، از ديد ژنرال ديويد ريچاردز فرمانده نيروهای صلحبان تحت امر ناتو در افغانستان به وضعيت در اين کشور نگاه کرده است.
ريچارد نورتن تيلر گزارشگر گاردين، زير عنوان افغانستان در آستانه سقوط به سوی هرج و مرج قرار دارد، می نويسد که اين هشدار شديد را ژنرال ديويد ريچاردز مطرح کرده است.
ژنرال ريچاردز هشدار داده است که نيروهای امنيتی بين المللی با کمبود تجهيزات روبرو هستند و گفته است که اين نيروها فرصت اندکی در اختيار دارند تا به انتظارات مردم افغانستان پاسخ بگويند.
گزارشگر گاردين به نقل از ژنرال ريچاردز می نويسد که وضعيت در افغانستان برعکس ارزيابی کشورهای عضو ناتو است که فکر می کنند وضعيت بعد از سقوط طالبان در سال ۲۰۰۱، آرام است.
اين فرمانده ارشد بريتانيايی گفته است که "مقامات محلی فاسد" باعث افزايش مشکلات کنونی شده اند و تيم های بازسازی ولايتی ناتو نيز گزارشهای ضد و نقيضی از وضعيت ارايه می کنند.
گزارشگر گاردين می نويسد که اشاره ژنرال ريچاردز به نبود وحدت و هماهنگی بين نهادهای مختلف است.
با اين حال در اين مقاله روزنامه گاردين، به نقل از ژنرال ريچاردز آمده است که ناتو در تلاش های خود برای برقراری ثبات دراز مدت در افغانستان و ايجاد ارتش و نيرو های امنيتی اين کشور، نمی تواند شکست را بپذيرد.
ژنرال ريچاردز با توجه به اينکه ناتو برای اولين بار در تاريخ خود مسووليت عمليات زمينی را برعهده گرفته، ماموريت افغانستان را آغاز مرحله جديد در فعاليت های اين سازمان توصيف کرده است.