zaterdag, juli 08, 2006

حدیث روز



نشان منافق سه چيز است : 1 - سخن به دروغ بگويد . 2 - از وعده تخلف كند .3 - در امانت خيانت نمايد .
پيامبر اسلام .ص

نینواز


Man nainawaz am
Nazo pari
Hali dill
Gohyand ke
Shekayat daram
Beya sohb beya sham
Zandam
Track

دهخدا



بخشش هر چند ناچيز باشدآتش خشم بنشاند 

هسته زردآلو كشنده است



محققان می‌گویند هسته زردآلو به علت داشتن تركیبات سیانور درصورتی كه زیاد مصرف شود, ممكن است كشنده باشد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، براساس توصیه‌ها‌ی پزشكان مقدار مصرف هسته‌ها‌ی زردآلو به مدت طولا‌نی درصورتی كه تلخ باشند نباید بیش از دو عدد در هر روز باشد و مقادیر بالا‌تر ممكن است برای سلا‌مت زیان آور باشد.
خوردن هسته زردآلو به علت داشتن ویتامین ب 17 موجب تقویت دستگاه ایمنی می‌شود به همین علت از این ماده در درمان بیماران سرطانی استفاده می‌شود.


 

vrijdag, juli 07, 2006

شکسپير



هميشه حق را بدون قسم بيان کن و شيطان را خجل کن 

سخنرانی نابغه شش ساله در مورد پوكی استخوان



روبرتو كاماشو مدیر دانشكده پزشكی ایالت نیومكزیكوی آمریكا روز جمعه گفت، یك كودك نابغه شش ساله به مدت چهل دقیقه در جمع دانشجویان رشته پزشكی این دانشكده در مورد پوكی استخوان سخنرانی كرد.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیومكزیكو، سخنرانی مك سیمیلیانو در مورد چگونگی درمان پوكی استخوان به قدری علمی بود كه دانشجویان پزشكی از درك آن عاجز بودند.
كاماشو افزود، مك سیمیلیانو، توان عجیبی برای تفسیر و حفظ دارد و سخنرانی‌های این كودك نابغه بدون اتكا به نوشته است.
وی تصریح كرد، برغم اینكه آزمایش بهره هوشی از این كودك گرفته نشده ولی اطلاعات وی فوق‌العاده است.
توان خارق‌العاده مك سیمیلیانو در سه سالگی زمانی نمایان شد كه او توانست پایتخت تمامی كشورهای جهان را حفظ كند.

 

donderdag, juli 06, 2006

حدیث امروز



بهترین و محبوبترین برادرانم نزد من آن کسی است که عیوب من رابه من تذکر دهد.

از

امام جعفر صادق ع

 

حضرت محمد ص



درطلب دنيا معتدل باشيد وحرص نزنيد

زيرا به هركس هرچه قسمت اوست مي رسد

 

سقراط



درلذتي كه آميخته بازشتي است ,خوشحال نباشيد بيانديشيد كه لذت مي گذرد وقباحت مي ماند 



من همان خاک خوشبخت هستم



سال هاپیش از این زیر یک سنگ در گوشه ای از زمین

من فقط کمی خاک بودم

کمی خاک که دعایش دیدن آخرین پله آسمان بود

آرزویش همیشه پر زدن تا ته کهکشان بود

خاک هر شب دعا کرد از ته دل خدا را صدا کرد

یک شب آخر دعایش اثر کرد

یک فرشته تمام زمین را خبر کرد

خدا تکه ای خاک برداشت آسمان را در آن کاشت

خاک را توی دستان خود ورز داد

روح خود را به او قرض داد

راستی من همان خاک خوشبخت

من همان نور هستم؟

پس چرا گاهی این همه از خدا دور هستم؟

 

دکتر علی شریعتی



خود را یافتن و راه را گم کردن فاجعه است

خود را در راه گم کردن نجات است

و بالا تر از آن خود را راه کردن سعادت است


 

'هشت شورشی' در افغانستان کشته شدند


پليس و ارتش افغانستان می گويند نيروی مشترک افغان و ائتلاف ضد هراس افکنی (تروريسم) به رهبری آمريکا، دست کم هشت تن از شورشيان مظنون طالبان را در جنوب کشور کشته اند.
اين شبه نظاميان، روز چهارشنبه 14 سرطان (5 ژوئيه) در دو درگيری جداگانه در ولايتهای نا آرام زابل در جنوب و پکتيکا در جنوب شرق افغانستان کشته شده اند.
مقامات می گويند يازده تن از شبه نظاميان، در جريان چند رشته عمليات به منظور پاکسازی منطقه از وجود بقايای طالبان، دستگير شده اند.
مناطق مختلف افغانستان، به ويژه جنوب و شرق کشور، در ماههای اخير شاهد موج فزاينده خشونتهای منسوب به طالبان و متحدان آنها بوده است. در اين خشونتها، صدها نفر کشته شده اند.
زابل و پکتيکا
بر اساس گزارشها، شش شبه نظامی مخالف، روز چهارشنبه در جريان دو درگيری جداگانه در ولايت زابل کشته و دو تن ديگر دستگير شدند.
در ولايت پکتيا نيز، بعد از دو ساعت تبادل آتش ميان جنگجويان طالبان و نيروهای امنيتی، دو شورشی کشته شدند.
روز چهارشنبه همچنين نيروهای تحت فرمان آمريکا در ائتلاف ضد هراس افکنی اعلام کردند که سی و پنج شبه نظامی را در حمله به يک مکان شناخته شده طالبان در ولايت هلمند کشته اند.
از سوی ديگر، گروه طالبان مسئوليت انفجارهای روز سه شنبه و چهارشنبه 13 و 14 سرطان در کابل را به عهده گرفته است.
در جريان اين انفجارها، يک تن کشته و نزديک به پنجاه تن زخمی شدند.
ژنرال رحيم وردک وزير دفاع افغانستان گفته است که "دشمنان از آنجايی که توان رويارويی با ارتش افغانستان را ندارند، تلاش می کنند در مردم اضطراب و نگرانی ايجاد کنند".

 

Naim Popal


بهترین اهنگهای نعیم پوپل را میتوانید در وبلوگ خودتان گوش کنید.

Mastee wa rastee
Tanha
Afsoon
Ahsman ha
Ashiq wa rohya ha
To tamame wujodam
Ashiqam mudam ast
Shabe wazel
Talabgar khudayat
Yi khuda
Ma imshab

مشخصات یک دوربین خوب

اگر عكس‌ها را فقط براي ذخيره كردن روي كامپيوتر و سي‌دي و دي‌وي‌دي مي‌گيريد و از آنها در اينترنت استفاده مي‌كنيد، يك دوربين سه مگاپيكسلي هم كار شما را راه مي‌اندازد. اما اگر قصد چاپ عكس‌ها‌يتان را داريد، موضوع فرق مي‌كند و بستگي مستقيم به اندازه‌اي دارد كه مي‌خواهيد عكس‌ها را در آن اندازه چاپ كنيد.
يك قابليت ديگر عكس‌هايي كه با دوربين‌هاي با مگاپيكسل بالاتر گرفته مي‌شود، امكان انتخاب بخشي از تصوير يا Crop كردن آن است، اين طوري مي‌توانيد تنها بخش يا بخش‌هاي مورد نظرتان را از يك عكس انتخاب و آن را چاپ كنيد. به طور كلي، عكس‌هاي داراي وضوح تصوير (رزولوشن) دو مگاپيكسل را مي‌توان تا اندازه 18*13 سانتيمتر، عكس‌هاي سه مگاپيكسلي را تا اندازه 25*20 سانتيمتر و عكس‌هاي 4 مگاپيكسلي را تا اندازه 40*30 سانتيمتر بدون افت كيفيت چاپ كرد.
البته كيفيت عكس‌هاي يك دوربين، تنها به مگاپيكسل آن بستگي ندارد و رابطه مستقيمي با نوع و كيفيت سنسور حساس به نور دوربين (ccd) و لنز آن دارد. توليدكنندگان معروف دوربين‌هاي ديجيتال، به ويژه آنهايي كه از ديرباز در كار توليد دوربين‌هاي آنالوگ بوده‌اند، از حس‌گرها و لنزهاي با كيفيت‌تر و البته گران‌تري بر روي دوربين‌هايشان استفاده مي‌كنند و همين مساله موجب مي‌شود گاهي كيفيت عكس‌هاي يك دوربين ديجيتال با مگاپيكسل پايين‌تر، بالاتر از عكس‌هاي دوربين ديگري باشد كه مگاپيكسل بالاتري هم دارد.
زوم چند X؟
به هيچ وجه گول اعدادي را كه با آب و تاب فراوان در مورد زوم ديجيتال دوربين به شما مي‌گويند، نخوريد و هنگام خريد تنها به زوم اپتيكال آن توجه كنيد.
دوربين‌هاي ارزان قيمت، معمولاً امكان زوم اپتيكال ندارند. زوم اپتيكال همان بزرگ‌نمايي لنز و همراه با جلو و عقب رفتن لنز است كه موجب تغيير فاصله كانوني لنز مي‌شود. اما زوم ديجيتال در فاصله كانوني لنز تغييري ايجاد نمي‌كند و با هر بار زوم، بخش كوچك‌تري از سنسور دوربين براي بزرگ‌نمايي عكس انتخاب مي‌شود. درست مثل اين است كه با استفاده از ابزار "زوم" برنامه‌هاي گرافيكي، روي يك عكس در كامپيوتر زوم كنيم. به همين دليل است كه عكس‌هايي كه با زوم بالاي دوربين‌هاي ديجيتال گرفته مي‌شود، كيفيت مناسبي ندارد و به خصوص چاپ آنها هم چنگي به دل نمي‌زند.
يك دوربين ديجيتال اتوماتيك معمولي با لنزي حدود 20-8 ميلي‌متر معادل 35-120 ميلي‌متر در دوربين‌هاي 35 ميلي‌متري و زوم اپتيكال 3x يا سه برابر براي كاربران معمولي،‌انتخاب مناسبي است.
اندازه، وزن
وزن و اندازه دوربين‌ ديجيتال يكي از مواردي است كه سازندگان دوربين‌ها در مورد آن با هم رقابت مي‌كنند. دوربين سنگين و جاگير نسبت به دوربيني كه در جيب جا مي‌شود، تعداد روزهاي بيشتري را در طاقچه و كمد اتاق مي‌گذارند.
فوكوس دستي
گاهي اوقات در فوكوس خودكار دوربين‌هاي ديجيتال، اختلال به وجود مي‌آيد، مثلاً مواقعي كه خطوط عمودي يا افقي منظم و موازي زيادي در تصوير وجود داشته باشد در اين مواقع استفاده از فوكوس دستي به كمك كاربران مي‌آيد. فوكوس دستي از آن دسته امكاناتي است كه برخي كاربران ممكن است هرگز از آن استفاده نكنند.
حافظه
دوربين‌هاي ديجيتال معمولي همراه با 8 مگابايت حافظه داخلي يا كارتي به همين ظرفيت به فروش مي‌رسند كه چنين حافظه‌اي تنها گنجايش ذخيره حدود 10 عكس را دارد.
بيشتر دوربين‌هاي ديجيتال از يكي از سه نوع حافظه
CF (Compact Flash)، SM (Smart Media) يا MS (Memory Stick) استفاده مي‌كنند كه فرق چنداني با هم ندارند. اگر دوربين انتخابي شما از كارت‌هاي حافظه CF هم پشتيباني كند، تنوع و ارزاني اين كارت‌ها هم به مزاياي دوربين شما اضافه مي‌شود.
باتري
دوربين ديجيتال يكي از پر مصرف‌ترين دستگاه‌هاي الكترونيكي است كه با باتري تغذيه مي‌شود. باتري‌هاي مورد استفاده در دوربين‌ها، انواع مختلفي از قبيل NICD, NIMH و Lilon يا باتري‌هاي قلمي و نيم قلمي معمولي است.
بعضي از دوربين‌ها تنها از باتري‌ها و شارژرهاي اختصاصي خودشان استفاده مي‌كنند كه گران قيمت و كمياب و بعضاً ناياب هستند. بهتر است دوربيني را انتخاب كنيد كه از باتري‌هاي قلمي قابل شارژ معمولي هم پشتيباني كند. اگر باتري و شارژر دوربين انتخابي شما اختصاصي خودش است، تحقيق كنيد كه آيا نمايندگي‌ها و دفاتر خدمات پس از فروش اين دوربين، باتري آن را به طور مجزا مي‌فروشد يا نه.
فيلم و صوت
بعضي از دوربين‌ها مي‌توانند فيلم هم بگيرند، اما كيفيت فيلم آنها و همچنين مدت زمان فيلمي كه بر روي كارت حافظه ذخيره مي‌شود ممكن است خيلي مورد استفاده شما نباشد. اگر دوربين فيلم‌برداري خانگي داريد، اين قابليت دوربين‌هاي ديجيتال زياد به دردتان نخواهد خورد.
منوها و تنظيمات
محل قرار گرفتن كليدها و طراحي منوي تنظيم دوربين موضوع مهمي است. آيا تنظيم رزولوشن، زوم، فلاش، ديافراگم و مشاهده و مرور عكس‌هاي گرفته شده در دوربين انتخابي شما به راحتي و سريع انجام مي‌شود؟
White balance
به طور ساده، وايت بالانس يا "تراز سفيدي" مشخص مي‌كند كه در يك تصوير، چه چيز سفيد و با توجه به آن، چه چيزي سياه كامل است. با توجه به مشخص شدن اين دو رنگ آن گاه رنگ‌هاي طيف ميان اين دو رنگ مشخص مي‌شود. به همين دليل است كه مثلاً عكس‌هايي كه داخل يك اتاق و با نور معمولي يك لامپ تنگستن يا مهتابي گرفته ايد، ممكن است زرد يا آبي به نظر بيايد.
دوربين‌ها حالت‌هاي مختلف وايت بالانس در محيط‌هاي نوري مختلف را از هواي آفتابي و ابري تا زير نور لامپ مهتابي، فلاش و تنگستن گرفته به طور پيش گزيده در خود ذخيره دارند. اما آنهايي كه امكان تنظيم وايت بالانس دستي يا Custom را هم عرضه مي‌كنند، كامل‌تر و بهترند.
مانيتورهاي LCD
حالا ديگر تمام دوربين‌هاي ديجيتال داراي صفحات LCD هستند كه براي نمايش هم زمان تصوير يا مرور عكس‌هاي گرفته شده به كار مي‌رود. برخي از آنها زير نور شديد آفتاب يا لامپ كارايي چنداني ندارد و برخي هم هنگام نمايش تصوير، از بغل دچار اعوجاج مي‌شوند.
LCDهايي كه مي‌توان آنها را با زاويه چرخاند، به گرفتن عكس‌هاي خلاقانه از زواياي مختلف كمك مي‌كند. منظره‌ياب اپتيكي (Optical Viewfinder) هم، هرچند كه كمتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اما مواقعي كه باتري دوربين در حال ته كشيدن است، استفاده از آن و خاموش كردن LCD مي‌تواند كارساز باشد.
مدهاي عكاسي آماده
مدهاي آماده، نظير پرتره، ورزشي، منظره، شب و ماكرو، به عكاسان مبتدي امكان گرفتن عكس‌هاي بهتر با تنظيمات مناسب‌تر مي‌دهد. در اين حالت‌ها، دوربين به طور خودكار براي عكس‌برداري در شرايط انتخاب شده، آماده مي‌شود.
مدهاي اولويت شاتر و ديافراگم و جبران نوري از جمله كاربردي‌ترين مدهاي آماده دوربين‌هاست.
ISO
در دوربين‌هاي آنالوگ، تغيير ISO يا حساسيت فيلم به نور، تنها با تعويض فيلم مقدور بود. اما در دوربين‌هاي ديجيتال به راحتي با تغيير ISO مي‌توان حساسيت به نور را كم و زياد كرد. اين قابليت به ويژه هنگام عكاسي بدون فلاش در محيط‌هاي كم نور كارايي دارد.
همانند فيلم ها كه با حساسيت‌هاي مختلف نوري عرضه مي‌شود، در بسياري از دوربين‌هاي ديجيتال هم شما مي‌توانيد ISO مجازي آنها را براي افزايش حساسيت دوربين جهت عكاسي در نور كم تنظيم كنند. داشتن ISO قابل تنظيم براي شرايطي كه فلاش مناسب يا كارآمد نيست، ضروري است.
امكان نصب فلاش خارجي
اگر فلاش كوچك و داخلي دوربين نياز شما را برطرف مي‌كند و برنامه‌اي براي استفاده از فلاش‌هاي خارجي بر روي دوربين‌تان نداريد، مي‌توانيد از امكان و قابليت نصب فلاش خارجي روي دوربين‌تان صرف نظر كنيد.
تاخير شاتر
بعضي از دوربين‌هاي ديجيتال زمان نسبتاً زيادي را تا آماده شدن براي گرفتن عكس بعدي تلف مي‌كنند. اين مشكل را تنها با امتحان دوربين مورد نظرتان مي‌توانيد امتحان كنيد؛ البته اگر به اندازه كافي خوش شانس باشيد و به فروشنده‌اي برخورد كنيد كه اجازه دهد به دوربين داخل ويترين مغازه‌اش دست بزنيد.

 

حدیث امروز



کسی که از دیدگاهها و آرا گوناگون بهره ببرد، موارد خطا و اشتباه را می شناسد

حضرت علي .
ع

الکساندر گراهام بل




هر گاه دری بسته شود در دیگری گشوده خواهد شد. اما اغلب چنان طولانی مدت و با حسرت به در بسته نگاه می کنیم که نمی بینیم در دیگری به روی ما گشاده شده است. 

شعر


چون قدم بر خاک خونین داشتی    بذر غیرت در زمین می کاشتی

زهر عشق حق به حمد آویختی    در رکوعت می به ساغر ریختی

قبله ی تو عشق و مستی قتلگاه    این مشایخ قبله هاشان بر گناه

سجده بر پست و ریاست می کنیم    با خدا هم ما سیاست می کنیم

کو نشانی که شما اهل دلید    جملگی تان بر نماز باطلید

می چکد شک بر سر سجاده ها    وای از روزی که افتد پرده ها

ما خدایان زیادی ساختیم    مال مردم را به خود پرداختیم

شیر حق برخیز وقت کار شد    بر سر نی رفتنت انکار شد

کاخ ها گردیده مسجد ، سرفراز    صد رکعت تزویر دارد هر نماز

سجده درمسجدحسینا مشکل است    این بنا از دل نباشد از گل است

دم ز راه و رسم سلمان می زنیم    لاف اسلام و مسلمان می زنیم

کاشکی از نسل سلمان می شدیم    لحظه ای یک دو مسلمان می شدیم

 

woensdag, juli 05, 2006

۱۱۱ ضربه چاقو براي مادر عصباني


آسوشيتدپرس: دادگاه عالي ايالت ميشيگان روز گذشته بررسي پرونده پسر
۱۶ساله اي را كه متهم به قتل مادر ۵۶ ساله خود است آغاز كرد . متهم مادر خود را با وارد كردن بيش از ۱۱۱ ضربه چاقو به قتل رسانده است.
كريستوفر دانكوويچ ۱۶ ساله در تمام طول جلسات دادگاه هيچ صحبتي نكرده و حتي زماني كه قاضي دادگاه از وي در خصوص زمان جلسه آتي نيز سؤال كرد وي تنها سرش را به پايين انداخته بود. دادستان پرونده نيز در اين خصوص هيچ گونه اظهار نظري نكرده و تنها اعلام كرد كه بي شك جلسه بعدي ماه آينده تشكيل خواهد شد.
پليس جنازه قطعه قطعه شده مادر متهم را در حالي كه كاملاً متلاشي شده بود در منزلش پيدا كرد. به گفته بازپرس تحقيق پرونده به دليل اوج قساوتي كه در قتل انجام گرفته است ؛ متهم بايد در دادگاه ويژه بزرگسالان محاكمه شود. در صورت اثبات اتهامات وارده متهم به حبس ابد محكوم خواهد شد. به گفته بازپرس تحقيق پرونده، مادر متهم زماني كه متوجه مي شود فرزندش با مراجعه به سايتهاي مخصوص آموزش سوءاستفاده جنسي از كودكان و ساخت تسليحات گرم در حال انجام كارهاي خلاف است عصباني شده و با وي درگير مي شود.

 

dinsdag, juli 04, 2006

تکواندوکاران افغان، در تورنمنت 'حسن نيت' هند، اول شدند


تکواندوکاران افغان، پس از کسب مقام نخست، در نخستين دور مسابقات بين المللی تکواندو پومسه در هند، به کشورشان بازگشتند.

اين مسابقات با عنوان ' تورنمنت حسن نيت ' در شهر شرقی لهکنو کشور هند برگزار شد.

در اين تورنمنت که از ۱۷ تا ۲۱ فوريه ادامه داشت، ورزشکاران افغانستان، با به دست آوردن ۱۵ مدال طلا، ۴نقره و ۴ برنز به مقام نخست دست يافتند.

تيمهای هند و مالزی در اين مسابقات، به ترتيب دوم و سوم شدند.

در اين تورنمنت از ۳۳ کشور آسيايی و ۲ کشور آفريقايی دعوت شده بود که فقط ۷ کشور در رقابتها شرکت کردند.

غلام ربانی ربانی رييس فدراسيون تکواندوی افغانستان، دليل موفقيت تکواندوکاران افغان در اين مسابقات را، "ملی سازی تکواندو در افغانستان" خواند که به گفته او، اين کار، با استقبال جوانان همراه بوده است.

آقای ربانی، مشکلات ويزا و ناهماهنگيها در وزارت خارجه هند را دليل اصلی غيبت اکثر کشورهای دعوت شده در اولين دور اين مسابقات دانست.

فدراسيون تکواندوی افغانستان دو تيم از بخش مردان را به اين مسابقات اعزام کرده بود که جمعاً، ۷ مدال طلا در بخش مسابقه، ۵ طلا در بخش پومسه گروهی و ۲ طلا در بخش دفاع شخصی، نصيب کشورشان کردند

 

قتل عام هزاره‌ها در زمان طالبان


اين روزها عجيب معامله و باندبازی‌های پشت پرده‌ی‌ در پارلمان کشور جريان دارد. باز هم کشمکش‌های جلسه روزهای گذشته بر سر تعيين و رای به سه تن وزرای نامزد در کابينه جديد که نتوانسته‌اند رای کافی به دست بياورند ناکام ماند.
ثريا صبحرنگ و گل حسن احمدی وزرای پيشنهادی به کابينه دولت که ظاهرا از طرف محمد محقق معرفی شده بودند رای کافی به دست نياوردند، ناکام ماندند. اينطور ديده می‌شود که در کابينه جديد، دولت پنج پست به هزاره‌ها اختصاص داده‌اند که سه تای آن قبول شده‌اند اما دو تای آن رد صلاحيت شدند.
در همين زمان از دفتر آقای محقق خبر می‌رسد که سيد مصطفی کاظمی (وزير اسبق تجارت) و عادله محسنی هر روز در منزل حاجی پهلوان محقق رفته و می‌خواهند آنها را در پست‌های وزارت زنان و ترانسپورت معرفی کنند. حاجی پهلوان محقق بنا به برخی گزارش‌های تائيد نشده گفته است که اين دو پست باقی مانده مختص به قوم هزاره است نه سيد. من نمی‌خواهم هزاره‌ها احتجاج کنند و خانه‌ام را سنگ‌باران کنند و نمی‌خواهم بشنوم که بگويند با سرنوشت ما با سيد‌ها به معامله نشستی.
گزارش‌های تائيد نشده حاکی از آن است که يک گروهی از روشنفکران و فرهنگيانی هزاره که تصميم داشتند پهلوان محقق را از نزديک ببيند گفته‌اند؛ ما ميخواهيم به محقق بگويم که اشتباهی که در پارلمان مرتکب شد نبايد تکرار شود.
آگاهان امور بر اين باورند که سيد مصطفی کاظمی يک شخصيت حزبی بوده و خدماتی ارزنده‌ای برای قوم هزاره‌ کرده است. البته يگ نگرانی وجود دارد که سيد مصطفی کاظمی درجه تحصيلی نداشته و جديدا از سال گذشته در دانشگاه پيام نور ايران از راه دور در رشته بازرگانی ثبت نام کرده است.
بنابر خبرهای تائيد نشده از منابع نامعلوم، گفته می‌شود؛ يک دسته از هزاره‌ها، واقعه‌ء وحشتناکی را بصورت شبنامه نشر کرده‌اند که امکان دارد هزاره‌ها عليه بعضی از کسانی که در قضيه افشار و چنداول دست داشته‌اند در سازمان‌های حقوق بشر شکايت کنند.
گفته می‌شود در قسمت از اين بيانيه چنين آمده است: زمانی که طالبان کابل را اشغال کردند، آنها تعداد زيادی از جوانان هزاره را از غرب کابل دستگير کرده به زندانهای گرديز، خوست و لوگر انتقال دادند. در ميان آن عده از دستگيرشده‌گان، پسر برادر سيد مصطفی کاظمی نيز بوده است. طالبان از هزاره‌های زندانی می‌پرسيدند آيا آنها با حزب وحدت همکاری داشته‌اند يا نه؟ اگر داشته بودند آنها را می‌کشتند. در يکی از اين زندان‌ها حدس زده می‌شد که نزديک 800 الی 1000 نفر از جوانان هزاره‌ زندانی بودند و در ميان آنها چند تن از پشتو زبانان مربوط به حزب اسلامی گلبدين حکمتيار هم بودند. چنانچه ذکر شده است تعداد زندانی‌ها هم روز به روز افزوده می‌شدند. طالبان برای زندانيان گفته بودند اگر کسی را به ما معرفی کنيد که فلان کس با حزب وحدت مزاری همکاری داشته‌اند آزاد می‌شود. پسر برادر سيد مصطفی کاظمی برای انکه از زندانی خلاصی يابد بيش از 600 جوان هزاره را به طالبان معرفی‌ می‌کند تا خودش آزاد گردد. پسر برادر سيد مصطفی کاظمی (وزير اسبق تجارت) آزاد می‌گردد اما فردايش بيش از 600 جوان هزاره در يک آن زير رگبار گلوله‌های طالبان جان می‌سپارند و اجساد آنها تا چند روز روی سنگ کلوخ باقی مانده و سرانجام مردم محل از بوی بد اجساد به تنگ آمده و طالبان را مجبور می‌کنند آنها را با بلدوزر دسته جمعی زير خاک کنند.

گفته می‌شود اين گزارش قبلا در سازمان ديدبان حقوق بشر ثبت شده و ظاهرا مصاحبه‌شونده‌ها هم زنده‌اند.

 

محبوبیت اینترنت، دردسری برای بازار تبلیغات



با فراگیر شدن استفاده از شبكه‌ی اینترنت در سراسر جهان، شمار مخاطبان این دنیای مجازی، هر لحظه رو به افزایش است؛ اما در مقابل تعداد مخاطبان رسانه‌های دیگر از جمله روزنامه كاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، كاهش تعداد خوانندگان روزنامه‌، بازار تبلیغات در این رسانه را تحت‌الشعاع قرار داده است، به عنوان نمونه در سال 1949 حدود 37 درصد از كل تبلیغات آمریكایی‌ها در روزنامه درج می‌شد، اما امروزه 17 تا 18 درصد از تبلیغات در روزنامه‌ها به چاپ می‌رسد.

با توجه به قابل دسترس بودن اینترنت در سراسر نقاط جهان، امروزه تاجران نیز ترجیح می‌دهند تا آگهی‌های خود را در اینترنت نمایش دهند

 

ساربان


من نگويم كه مرا از قفس آزاد كنيد

قفسم برده به باغي و دلم شاد كنيد

جور و بيداد كند عمر جوانان كوتاه

اي بزرگان وطن بهر خدا داد كنيد

اهنگ 1
اهنگ 2
اهنگ 3
اهنگ 4
اهنگ 5
 

'شورشيان' کارگران غيرنظامی افغان را به رگبار بستند


شبه نظاميان مظنون طالبان در شرق افغانستان، پنج غيرنظامی افغان را که در يک پايگاه نيروهای آمريکايی کار می کردند، به ضرب گلوله کشته اند.
در اثر اين تيراندازی که در منطقه کورانگل ولايت کنر روی دارد، يک کارگر ديگر نيز زخمی شده است.
پليس می گويد اين کارگران در حال بازگشت از کار به خانه بودند که شبه نظاميان مسلح، موتر (خودرو) حامل آنان را متوقف کردند و به سوی آنها رگبار کردند.
خشونتهای منسوب به بقايای رژيم برکنار شده طالبان، در ماههای اخير به طور چشمگيری در مناطق جنوب و شرق کشور افزايش يافته و دهها کشته برجای گذاشته است.
در جنوب کشور، انفجار انتحاری در شهر قندهار يک سرباز پليس را کشته و دست کم چهار تن ديگر را زخمی کرده است.
گزارش شده که يک موتر (خودرو) بمبگذاری شده، در نزديکی يک مهمانخانه دولتی منفجر شده است.
اين حمله انتحاری، يک روز پس از درگيری نظاميان آمريکايی ائتلاف بين المللی ضد هراس افکنی (تروريسم) با شورشيان طالبان در ولايت هلمند، روی داده است. در نتيجه درگيری روز دوشنبه، 20 شورشی مظنون کشته شدند.
عمليات گسترده ای عليه شبه نظاميان مخالف دولت افغانستان، هم اکنون در جنوب و شرق کشور در جريان است.
روز يکشنبه دو سرباز بريتانيايی، در جريان يک عمليات در ولايت هلمند کشته شدند.
در اين حال، دز براون وزير دفاع بريتانيا، ادعای درخواست نيروی اضافی برای جنگ در افغانستان را رد کرده است.
آقای بروان به بی بی سی گفت که فقط درخواست اعزام مهندسان اضافی به افغانستان شده، نه آنگونه که ادعا شده، هزار سرباز اضافی برای شرکت در جنگ.
در سه هفته اخيؤ، پنج سرباز بريتانيايی در افغانستان کشته شده اند.

 

شكارچی دختران شرق تهران در زندان



شكارچی دختران شرق تهران صبح امروز با قرار قانونی روانه زندان شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، متهم 24 ساله پرونده صبح امروز برای بازجویی به شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران آورده شد.
متهم در جلسه بازجویی با تكرار اعترافات قبلی خود به قتل دو دختر و مجروح كردن 9 دختر و زن جوان در حوالی اتوبان باقری تهران اقرار كرد.
علی به بازپرس ولی‌الله حسینی گفت:‌در حال پرسه زدن در حوالی اتوبان شهید باقری طعمه‌های خود را در ساعات خلوت روز انتخاب می‌كردم. سپس به سمت آنها رفته و با ضربه چاقو آنها را از پشت مجروح می‌كردم.
سپس با رها كردن طعمه‌ها‌یم از محل فرار می‌كردم.
بازپرس دادسرای جنایی تهران پس از تحقیق از متهم به قتل او را با قرار قانونی روانه زندان كرد.
این‌ جوان24 ساله‌ پس‌ از شناسایی‌ زنان‌ و دختران‌ جوان‌ با انگیزه‌ انتقام‌ به‌ سوی‌ آنها حمله‌ور شده‌ و در كمتر از سه‌ دقیقه‌ طعمه‌های‌ خود را با ضربه‌های‌ چاقو مجروح‌ می‌كرد.
علی‌ پس‌ از غافلگیر كردن ‌9 زن‌ و دختر جوان‌ در حوالی‌ تهرانپارس‌ آنها را از ناحیه‌ پهلوی‌ راست‌ مجروح‌ كرده‌ و از محل‌ فرار می‌كرد. ردیابی‌ موبایل‌ آخرین‌ قربانی‌ باعث‌ شد ماموران‌ او را در تهران‌ دستگیر كنند.
علی‌ 30 آبان‌ماه‌ سال‌ گذشته‌ با قتل‌ دختر 21 ساله‌ای‌ در خیابان‌ گلبرگ‌ جنایت‌ زنجیره‌ای‌ خود را آغاز كرد.
او سپس دومین‌ قتل‌ را یك‌ ماه‌ پس‌ از قتل‌ اول‌ در روز 30 آذرماه‌ سال‌ گذشته‌ انجام داد و دختر جوان‌ دیگری‌ را با ضربه‌های‌ چاقو از پای‌ درآورد.
پس از گذشت گذشت هفت ماه از قتل اول سرانجام‌ در حالی‌ كه‌ تحقیقات‌ ماموران‌ برای‌ شناسایی‌ این‌ فرد ناشناس‌ ادامه‌ داشت‌ جوان‌ مهاجم‌ با گوشی‌ موبایلی‌ كه‌ از آخرین‌ قربانی‌ خود به‌ نام‌ الهام‌ ربوده‌ بود، تماس‌ گرفت‌ پس‌ از آن‌ از سوی‌ ماموران‌ مورد ردیابی‌ قرار گرفت‌ و دستگیر شد.

 

حدیث روز



پيامبر اسلام (ص)
فرزند آدم وقتي تن تو سالم است و خاطرت آسوده است و قوت يك روز خويش را داري ، جهانگیر مباش 

لباس سفسد



هیچکس همه چیز را برای همیشه به باخت نمیدهد
این بازی آنقدر ادامه خواهد داشت که
یا سپیده سر بزند
و یا ما لباسی سپید به تن کنیم
صبور باش فردا حکایت این بازی هم تمام خواهد شد
 

maandag, juli 03, 2006

کمک به ما


بچه حا و دوستان خوب لطفا برای یاری ما در بهتر شدن این وبلوگ بروی تبلیغات شرکت گوگول در قسمت بالا
رفته و دیدی در ان بزنید.
مدیریتوبلوگ امین ومبین  متشکر

فرهاد دریا


Khosham Me-Aayad 
Rafiq-e-Raah
Salaam Afghanistan
Pag Beeraar
Beloved Kabul
Shauq-e-Daroon
Maadaraam
Beeyaa Taa

اهنگ روز



این اهنگها را از اینجا گوش کنید
ahmad zaher
Man nagoyam  
Har chand
ghom be haj rafta
mara chon ghatrei
ahh ay donya
afsoos






تب جام جهانی و كلا‌غ فوتبالیست


همزمان با برگزاری رقابت‌های جام جهانی‌فوتبال در آلمان و بالا رفتن علا‌قه به فوتبال در ژاپن‌, یك كلا‌غ كه لباس ورزشی به تن كرده بود، روز یكشنبه در باغ وحشی در ژاپن‌ مهارت‌های دریبل و شوت زدن خود را به نمایش گذاشت.
این پرنده سیاه، جزء تیمی چهار كلا‌غه در باغ وحش توكویاما در غرب ژاپن به حساب می‌آید كه دوره فوتبال می‌بینند.
آنها از منقار خود برای به حركت درآوردن توپ كوچك فوتبال استفاده می‌كنند و گاهی برای جلوگیری از به ثمر رسیدن گل بوسیله كلا‌غ دیگر تكل می‌كنند.
مسوولا‌ن باغ وحش قصد دارند به جغدها و عقاب‌ها هم فوتبال یاد دهند، اما می‌گویند كلا‌غ‌ها با استعدادترین پرندگان برای یاد گرفتن فوتبال هستند.
درس بعدی این كلا‌غ‌ها، گرفتن موقعیت ضربه آزاد از حریف است.

 

در ارزوی وصال




شب ها با دلی گرفته و چشمانی اشک الود پشت پنجره به انتظارت می نشینم و به یاد تو گل های باغچه را می بویم . دانه دانه مهره
 های تسبیح را به یادت لمس می کنم.
می خواهم در فراقت ان قدر روی سجاده بگریم که خدای مهربان مرا به وصال تو برساند.
مرا در این قفس خا کی تنها رها مکن