donderdag, juli 06, 2006

'هشت شورشی' در افغانستان کشته شدند


پليس و ارتش افغانستان می گويند نيروی مشترک افغان و ائتلاف ضد هراس افکنی (تروريسم) به رهبری آمريکا، دست کم هشت تن از شورشيان مظنون طالبان را در جنوب کشور کشته اند.
اين شبه نظاميان، روز چهارشنبه 14 سرطان (5 ژوئيه) در دو درگيری جداگانه در ولايتهای نا آرام زابل در جنوب و پکتيکا در جنوب شرق افغانستان کشته شده اند.
مقامات می گويند يازده تن از شبه نظاميان، در جريان چند رشته عمليات به منظور پاکسازی منطقه از وجود بقايای طالبان، دستگير شده اند.
مناطق مختلف افغانستان، به ويژه جنوب و شرق کشور، در ماههای اخير شاهد موج فزاينده خشونتهای منسوب به طالبان و متحدان آنها بوده است. در اين خشونتها، صدها نفر کشته شده اند.
زابل و پکتيکا
بر اساس گزارشها، شش شبه نظامی مخالف، روز چهارشنبه در جريان دو درگيری جداگانه در ولايت زابل کشته و دو تن ديگر دستگير شدند.
در ولايت پکتيا نيز، بعد از دو ساعت تبادل آتش ميان جنگجويان طالبان و نيروهای امنيتی، دو شورشی کشته شدند.
روز چهارشنبه همچنين نيروهای تحت فرمان آمريکا در ائتلاف ضد هراس افکنی اعلام کردند که سی و پنج شبه نظامی را در حمله به يک مکان شناخته شده طالبان در ولايت هلمند کشته اند.
از سوی ديگر، گروه طالبان مسئوليت انفجارهای روز سه شنبه و چهارشنبه 13 و 14 سرطان در کابل را به عهده گرفته است.
در جريان اين انفجارها، يک تن کشته و نزديک به پنجاه تن زخمی شدند.
ژنرال رحيم وردک وزير دفاع افغانستان گفته است که "دشمنان از آنجايی که توان رويارويی با ارتش افغانستان را ندارند، تلاش می کنند در مردم اضطراب و نگرانی ايجاد کنند".

 

Geen opmerkingen: