dinsdag, juli 11, 2006

رامسفلد در کابل: تروريستها شکست خواهند خورد



دونالد رامسفلد وزير دفاع آمريکا پس از گفتگو با حامد کرزی رئيس جمهور افغانستان در کابل به خبرنگاران گفت طالبان با وجود آنکه به فعاليت های شان ادامه می دهند شکست خواهند خورد.
او تاکيد کرد که امريکا در افغانستان فعال باقی خواهد ماند با آنکه حضور نيروهای ناتو به رهبری بريتانيا در اين کشور در حال افزايش است.
او گفت: "من به شما اطمينان می دهم که ايالات متحده در اينجا با دلچسبی، تعهد و برای مشارکت داشتن در موفقيت ها به حضور خويش ادامه خواهد داد."
حامدکرزی رئيس جمهور افغانستان نيز تاکيد کرد که کشورش به همکاری های امريکا بسيار نياز دارد و آنها هيچگاه از درخواست کمک امريکايی ها باز نخواهند ايستاد.
رئيس جمهور افغانستان که می گويد منابع تمويل، تجهيز و آموزش تروريستان در خارج از افغانستان است اخيرا اصرار دارد که عمليات ضد تروريستی بايد بيش از اين معطوف به مناطقی در افغانستان باقی نماند و منابع اصلی آنان در خارج هدف قرار داده شود.
دوشنبه (10 جولای) فرستاده ويژه دبير کل سازمان ملل متحد برای افغانستان نيز اظهار نظرهای مشابهی در کابل داشت آيا وزير دفاع امريکا نيز همين نظر را دارد؟
آقای رامسفلد در پاسخ گفت: "شکی در اين نيست که فعاليت های طالبان و القاعده برای عبور از مرز جريان دارد، همکاری هايی که ما با برخی همسايه ها داشته ايم نيز بسيار سودمند بوده اما هنوز منجر به قطع خشونت های مربوط به نفوذ مرزی نشده است."
آقای رامسلفد همچنين گفت که کشورهای اروپايی بايد برای طرح ريزی کردن برنامه امحای مواد مخدر با اين کشور همکاری کنند.

 

Geen opmerkingen: